Nostalgija

Објавила Puff , понедељак, 17. март 2014. 18:56

(Obrisao se bio ovaj post, a drag mi. Nekako.)

Nešto sedimo u sobi i čavrljamo o nostalgiji.
Onako u krug, na izubijanom hladnom parketu, svako gleda u svoj život. Pa pominjemo to šta je nostalgija, i redom, kao čavke ponavljamo: Nostalgija je to kad ti neko nedostaje, kad ti nešto fali, onako sa melanholijom.
Prolazim rukom po hrapavom podu i sećam se kad sam krišom uzimala mamine štikle i bez njenog znanja trupkala po stanu. Ili onda kad je tata doneo pogo štap iz inostranstva, umesto plate. Izubijali smo čitav stan njime. Brat je crvenim ružom preko čitavog zida u dnevnoj sobi nacrtao ogromnu kuću, sa suncem i dvorištem i dočekao mamu sa osmehom. Ona njega sa prutom. I dalje iznad vrata stoji par ružičastih fleka. Negde pored kvake mali vanzemaljac vreba, neuspeli pokušaj skidanja nalepnice sa pakovanja ljigavaca kupljenog na ekskurziji. Baka je taj dan završila u bolnici, a vanzemaljac ipak ostao na vratima.
Slažemo se da se nostalgija razlikuje od osobe do predmeta. Razlikuje se i od vremena do vremena. I svi se slažemo da je to zato jer čovek pamti samo lepe uspomene. Ružne valjda gurneš u neki zapećak i zazidaš duplom količinom cigli. Daleko od svega.
I tako, neko pomene osobu, neko pomene čitavo društovo, neko pomene domovinu, a neko razdoblje. Sve se to stopi u jedno i postane nedostajanje.
Meni ne nedostaje ništa. Nemam nostalgiju. Ni za čim.
Ponekad.
Neodstaje mi ona lipa kod gimnazije što su je isekli. Kurvari.
Nedostaje mi baka umesi hleb pa zaboravi da stavi kvasac, pa to nazove lepinja.
Nedostaje mi da se peške vraćam kući u tri sata ujutru.
Nedostaje mi da krijem od mojih da pušim cigarete.
Nedostaje mi da saznam za bend Nirvana pa da im se danima divim.
Nedostaje mi da sedimo i da pričamo kako će nam super biti na fakultetu.
Nedostaje mi da idem na Čemernicu na kupanje.
Nedostaje mi moj babeći džemper.
Nedostaje mi prvi deo Harry Potter knjige.
Nedostaje mi da mama gleda tv, a tata čita novine, a brat poludrema na ugaonoj.

Ali ne uvek.

0 Response to "Nostalgija"

Постави коментар